CILJI GLASBENEGA IN PLESNEGA ŠOLANJA
Predšolska glasbena vzgoja
- skozi igro otroci doživljajo in spoznavajo glasbena dela in glasbene dejavnosti, ki tako postajajo del njihovega življenja,
- se glasbeno ustvarjalno izražajo, pojejo in igrajo na enostavna in orffova glasbila,
- ob glasbenih dejavnostih si razvijajo posluh za ritem, melodijo, glasbeni spomin, glasbeno domišljijo in muzikalnost,
- razvijajo glasbeni okus,
- spoznavajo glasbene instrumente,
- ob glasbenih vsebinah in v povezavah z njimi si razvijajo umske sposobnosti in osvajajo širše moralno etične vrednote.
Glasbena pripravnica
- otroci si skozi različne oblike glasbenega dela razvijajo pozitiven odnos do umetniškega izražanja in do vključevanja v glasbeno šolo,
- si ob različnih vsebinah, dejavnostih in glasbeno didaktičnih igrah razvijajo glasbene sposobnosti, kot so: posluh za ritem, melodijo, glasbeni spomin, glasbeno domišljijo, muzikalnost,
- osvajajo glasbene pojme,
- udeležujejo se nastopov učencev glasbene šole,
- spoznavajo teoretične zakonitosti glasbe.
Instrumentalni pouk in nauk o glasbi
- učenci razvijajo glasbene sposobnosti v skladu s psihofizičnim razvojem,
- oblikujejo sposobnost umetniškega izražanja in glasbene reprodukcije,
- oblikujejo pozitiven odnos do glasbe in širše kulture,
- osvajajo glasbena znanja, ki jim omogočajo lastno orientacijo v glasbeni kulturi,
- razvijajo pozitivne osebnostne lastnosti, umetniško in estetsko tenkočutnost ter komunikativnost,
- razvijajo glasbeno ustvarjalnost,
- naučijo se prepoznavati in ločiti kvalitetno glasbo in kulturne vrednote,
- pridobivajo znanja in sposobnost za nadaljnji glasbeni študij.
Ples – balet
- prebujajo v sebi interes in ljubezen do plesa in plesnega izražanja,
- spoznavajo svoje telo kot instrument za plesni izraz,
- razvijajo smisel za plesno kulturo in sposobnost vrednotenja plesa in drugih zvrsti umetnosti, povezanih z njim,
- spoznavajo osnovne plesne elemente,
- razvijajo sposobnost koncentracije ter gibalni in glasbeni spomin,
- razvijajo sposobnost posnemanja,
- razvijajo občutke in zaznavanja (gibalne, vidne in slušne zaznave),
- razvijajo koordinacijo pri gibanju,
- razvijajo gibalne sposobnosti telesa in fizično kondicijo,
- spoznavajo bogastvo plesne zakladnice in njene ustvarjalce,
- razumejo temeljne plesne in glasbene zakonitosti,
- spoznavajo oblike in zvrsti plesa
- vrednotijo gledani ples,
- se usposabljajo za individualno in skupinsko ustvarjanje,
- spoznavajo možnosti in zahteve nadaljnjega plesnega izobraževanja.
Komorne skupine, orkestri
- učenci v skupinski igri razvijajo kolektivni duh, pridobivajo sposobnost prilagajanja, razvijajo čut do skupnega muziciranja in usklajevanja s skupino,
- pridobivajo in razvijajo čut odgovornosti.